سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا بازگشت وزن بعد از عمل لاغری اسلیو معده حقیقت دارد؟

 

آیا بازگشت وزن بعد از عمل لاغری اسلیو معده حقیقت دارد؟

یکی از بزرگترین ترس های متقاضیان جراحی لاغری، بازگشت وزن است. از آنجایی که بیشتر بیماران در مسیر کاهش وزن، برخی مواقع رژیم لاغری خود را می شکنند، این ترس کاملا قابل درک است. اگر نمیدانید عمل اسلیو معده چیست روی لینک کلیک کنید.

همانطور که می دانید افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن؛ بارها توانسته اند وزن خود را بیش از 15 کیلوگرم کاهش دهند، اما متاسفانه به مرور زمان حتی بیش از این میزان وزن اضافه کرده اند.

بازگشت وزن بعد از اسلیو معده

بعد از جراحی در سال اول، بیشتر بیماران از رژیم غذایی مناسب استفاده می کنند و ورزش می کنند. به اندازه کافی غذا می خورند و به اندازه کافی ورزش می کنند و فعالیت بدنی دارند.‌‌ اما هر چه زمان می گذرد، افراد دوباره مانند گذشته پرخوری می کنند و کم ورزش می کنند.‌

این عامل روند کاهش وزن را کند می کند.‌ هنگامیکه وزنتان بیشتر است بدن برای عملکرد خون به کالری بیستری نیاز دارد. بعد از جراحی لاغری معده، متابولیسم بدن کم می شود و نیاز شما به کالری هم کم می شود.‌ به همین دلیل نمی توانید مانند گذشته با حجم زیاد غذا بخورید و کالری بیشتری به بدنتان برسانید در نتیجه چاق می شوید.‌ بیشتر وزن فرد به عادت های غذایی او بستگی دارد.‌

عوامل مؤثر در بازگشت وزن

مشاهده افزایش وزن بعد از جراحی لاغری معده، طبیعی است زیرا بیماران هنوز در محیطی پر از عادات منجر به چاقی زندگی می‌کند. از طرفی توانایی فرد در کنترل همه عوامل محدود است. یک مقاله به زبان انگلیسی راجع به مضرات عمل اسلیو معده بخوانید. چربی بدن نیز برای بازیابی وزن از دست رفته تحت فشارهای متابولیکی قرار دارد. از جمله عوامل مؤثر بر بازگشت وزن پس از جراحی معده می‌شود دسته‌بندی زیر را مدنظر قرار داد:

مشکلات منجر به بازگشت وزن و مثال های متداول آن ها

آناتومیک : بزرگ شدن معده، بزرگ شدن مجرای معده

فیزیولوژیکی : تغییر متابولیسم چربی، در نتیجه ذخیره چربی آسان‌تر و چربی سوزی محدود. یائسگی

روانشناسی :افسردگی؛ عدم کارآمدی شخصی، مشکل در دفاع از عادات جدید.

رفتاری : رفتار غذایی نادرست داشتن (به عنوان مثال غذاهای فرآوری شده، خوردن بیش از احساس سیری)

رفتارهای غذایی مؤثر در بازگشت وزن پس از جراحی معده

برای بسیاری از افراد، این عادات و رفتارهای نامناسب غذایی هستند که باعث بازگشت وزن بعد جراحی می‌شوند. عاداتی که حتی بیشتر از میزان غذای مصرفی بر وزن افراد تأثیر دارند. اگر میخواهید راجع به رژیم غذایی بعد از عمل لاغری بیشتر بدانید روی لینک کلیک کنید. چندی از این موارد و رفتارها را در ادامه با هم خواهیم دید:

چه عواملی باعث بازگشت وزن بعد از اسلیو معده می شوندچه عواملی باعث بازگشت وزن بعد از اسلیو معده می شوند

 

 

آیا جراحی لاغری معده، به تنهایی کافی است؟

در حالی که جراحی کاهش وزن مکانیسمی عالی و مؤثر برای کاهش وزن است، اما باید تاکید کنیم که روشی جادویی نیست. روش جراحی شما، هرچه که باشد، مستقل از تلاشی که انجام می‌دهید کارساز نیست. بلکه تغییر در سبک زندگی، تأثیر نهایی و تکاملی را دارد. یعنی تغییرات شدید در رژیم غذایی و برنامه‌های روزانه شما.

به همین دلیل، بازگشت وزن پس از جراحی لاغری مانند عمل اسلیو معده می‌تواند امری طبیعی باشد که در امتداد عدم تغییر سبک زندگی رخ داده است. در این مطلب، به بررسی عواملی پرداختیم که در روند بازگشت وزن پس از جراحی نقش دارند. همچنین از مشکلی حرف زدیم که در نتیجه عدم موفقیت جراحی به وجود آمده و با یک جراحی تجدید نظر دیگر، قابل حل است.