سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عمل لاغری در شیراز

 

عمل لاغری در شیراز

فهرست موضوعات

 

در ابتدای موضوعی که قرار است در این مقاله راجع به آن بحث کنیم یعنی عمل لاغری در شیراز لازم است با جراحی لاغری آشنا شویم و مطالبی را در خصوص این موضوع ذکر کنیم.

در علم پزشکی جراحی لاغری اصطلاحی می باشد که به منظور کمک به کاهش وزن در افرادی که به بیماری چاقی مبتلا هستند و اضافه وزن برای آن ها معضل هست استفاده می شود. جراحی لاغری در علم پزشکی یک عمل خاص نیست و در مورد عمل های لاغری در شیراز تکنیک های خاص و پروسه های زیادی در علم پزشکی موجود است که در کنار هم مفهوم جراحی های لاغری را به وجود آورده اند.

پروسه های خاص و مختلفی که در ارتباط با عمل های لاغری وجود دارند بسیار اهیمت دارند، چرا که در اکثر این موارد با کاهش حجم معده تلاش می کنند که بدن بیماران تمایل کمتری به غذا خوردن داشته باشد و این موضوع باعث جذب کمتر مواد غذایی توسط بیمار خواهد شد که لاغری فرد را نتیجه می دهد.

اگر سوالات زیادی درباره جراحی لاغری دارید یا می خواهید برای انجام عمل اسلیو معده نوبت بگیرید روی لینک روبرو کلیک کنید : دریافت نوبت

نکات جراحی لاغری در شیراز

 تغییرات گنجایش معده در جراحی لاغری 

در جراحی های لاغری گنجایش معده را به میزان زیادی کاهش می دهند و البته این در همه جراحی های لاغری ثابت نیست. در نمونه هایی از عمل های لاغری، پزشک ساختارهایی از معده را که مسئول جذب مواد غذایی در بدن هستند، نابود می کند و این اقدام باعث می شود کاهش دادن وزن راحت تر انجام شود و جذب غذا و تبدیل شدن آن به چربی در معده کاهش یابد.

در هر یک از روش های جراحی اقدام به خصوصی انجام می گیرد و در برخی موارد معده کوچک تر می شود، اما در دیگر موارد ممکن است، بعضی هورمون ها در معده تحریک شوند و این موضوع باعث کاهش وزن شود.

این ویژگی های خاص عمل های لاغری و مزایای بی شماری در این عمل ها وجود دارد باعث می شود افراد زیادی جذب این عمل ها شوند.

بیشتر بدانید : محاسبه BMI

امروزه در جهان، جراحی لاغری به روش های لاپاراسکوپی یک روند مطمئن برای لاغری شناخته می شود. البته باید توجه داشت که این عمل ها فقط توسط متخصصان و به اصطلاح فلوشیپ های عمل های لاغری باید صورت گیرد چرا که در این موارد اقدامات مهمی بر سیستم گوارش بیمار انجام می شود.

در این عمل های لاغری که برای بیماران انجام می شود، در اصل چربی خاصی از بدن بیمار جدا نمی شود. بلکه با عمل های لاغری در شیراز تلاش می کنیم که غذای مصرفی بیمار را تا حد زیادی کاهش دهیم و جذب این مواد غذایی را به شدت کاهش دهیم.

جراحی لاغری شیوه ای تهاجمی نسبت به بدن می باشد واین موضوع باعث می شود سیر درمان را خیلی بهتر و در زمان کوتاه تری تجربه کنید.

 انواع روش هایی که افراد در جهان برای کاهش وزن انجام می دهند. آیا این روش ها بازگشت پذیرند؟ 

در ادامه ی موضوع مورد بحث مقاله یعنی عمل لاغری در شیراز انواع روش هایی را به شما معرفی می کنیم که افراد در سراسر جهان برای لاغر شدن و کاهش یافتن وزن خود انجام می دهند

امروز با توجه به سلیقه انسان ها طبیعی است که همه ترجیح می دهند، از اندام  متناسب و زیبایی برخوردار باشند و داشتن اندام زیبا از نظر همه افراد اهمیت زیادی دارد. دلیل اینست که به راحتی می توانند زندگی سالم و زیبا تری داشته باشند.

افراد زیادی در جهان برای داشتن یک اندام کاملا خوش فرم که ایده آل شان باشد، راه خاصی را در نظر می گیرند و در این مورد اقدامات و تلاش های گوناگونی را انجام می دهند تا از این طریق بتوانند به اندام مورد نظر خود دست پیدا کنند و لاغری شوند.

جراحی لاغری در شیراز

استفاده از رژیم های لاغری برای همه موثر نیست

به کار بردن رژیم های لاغری به راحتی افرادی را که چاقی مفرط دارند به نتیجه نمی رساند. حتی ممکن است در خیلی مواقع، افراد مبتلا به چاقی بعد از دوران کوتاهی با اضافه وزن بیشتری سروکله بزنند و در هر روشی از لاغری نکات خاصی وجود دارد که اگر رعایت نشود وزن به همان میزان که کاهش یافته یا حتی بیشتر بر می گردد و افراد را درگیر چاقی مفرط می می مانند.

خیلی مواقع پیش می آید که افراد روش هایی مانند رژیم های لاغری را امتحان می کنند، اما در این موارد بعد از مدت کوتاهی رژیم را متوقف می کنند و از این رژیم به شکل مناسبی استفاده نمی کنند، امکان دارد که تناسب اندام را دچار مشکل کند و فرد دچار اضافه وزن بیشتری شود.

موضوعی که قابل کتمان نیست اینست که تناسب اندام به راحتی بوجود نمی آید و حتی افرادی که اندام متناسبی هم دارند، اگر تصمیم دارند این اندام همچنان از بین نرود، باید برای جلوگیری از اضافه وزن بیش از حد اقدامات مهمی را در نظر داشته باشند و روش های مناسبی را برای تثبیت وزن خود استفاده کنند.

روش های مناسب لاغری

در برخی موارد دیگر افراد از روش های بخصوص تری برای کاهش وزن خود استفاده می کنند و با این روش درصصد هستند، اندام متناسبی داشته باشند و این اندام را حفظ کنند، اما در اکثر مواقع از این طریق به نتیجه مناسب و اندام ایده آل خود نمی رسند، و امکان دارد که مشکلات و محدودیت هایی برای این افراد ایجاد شود. در نتیجه نیاز به دقت بیشتری برای در نظر گرفتن این روش های خاص باشد.

افراد زیادی در جهان از ورزش کردن برای کاهش دادن یا متناسب نگه داشتن وزن خود استفاده می کنند. از این روش برای کم کردن وزن خود در بازه های زمانی مورد نظر خود که معمولا کوتاه مدت هم هستند استفاده می کنند و بعد از مدتی فعالیت های ورزشی به کلی فراموش می شود و چون نتیجه نمی گیرند عادت دارند بگویند ورزش تاثیری ندارد، در این موارد ممکن است، افراد با چربی های اضافه در نقاطی از بدن خود رو به رو شوند.

عمل لاغری در شیراز

اگر ورزش کردن را در سخت ترین حالات انجام دهیم

اگر ورزش را به صورت سفت و سخت انجام دهید، اما این کار را هم برای مدتی کوتاه انجام دهید باعث می شود که بعد از مدت کوتاه دیگری باز به چاقی مفرط باز گردید. همین دلایل است که باعث می شود افرادی که اضافه وزن بسیار زیادی دارند دنبال این روش ها نروند و روش های راحت تر و سریع تری را بپسندند.

بهترین روشی که امروزه برای لاغری کسانی که چاقی آن ها بیماری است و کاهش دادن وزن این عزیزان وجود دارد و افراد زیادی از این روش راضی هستند، مربوط به جراحی لاغری می باشد.

جراحی لاغری روش خاصی برای کاهش دادن وزن می باشد. در این پروسه خاص متخصصان پزشکی آگاه که در بالاترین درجه، فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی هستند، با توجه به شرایط بیمار بهترین روش را برای انجام عمل لاغری در شیراز به ایشان اعلام می کنند. امکان بازگشت وزن بعد از جراحی لاغری بسیار محدود است و اگر افراد نکات مهمی را که پزشک قبل و بعد از جراحی به ایشان اعلام می کند انجام دهند، به هیچ عنوان وزن بیمار باز نمی گردد و افراد از اندام ایده آل خودشان لذت خواهند برد.

انواع عمل های لاغری

1- عمل لاغری بای پس معده Roux-en-Y

این روش نوعی از عمل بای پس معده می باشد و تقریبا شایع ترین نوع این عمل می باشد. این نوع جراحی در اکثر مواقع درصورت رعایت نکات بازگشت پذیر نیست. در این جراحی لاغری در شیراز قسمت بالای معده را برش می دهند و ورودی باقی معده را مسدود می کنند که نتیحه آن کاهش اشتها و همچنین کاهش جذب در معده می باشد. قسمت باقی مانده از معده تقریبا اندازه یک زردآلو می باشد و تنها حدود 28 گرم غذا را می تواند نگه دارد. همانطور که می دانیم معده در حالت نرمال قادر به نگهداری مقدار بسیار بیشتری از مواد غذایی است.

بیشتر بدانید : عمل اسلیو معده در شیراز

سپس جراح روده کوچک را برش می دهد و مستقیما به همان کیسه کوچک که در حال حاضر معده می باشد وصل می کند. از این به بعد غذا به این کیسه کوچک زردآلو شکل منتقل می شود و بعد از آن به روده کوچکی که به آن متصل شده است می رود. غذای ورودی اکثر حجم معده و قسمت ابتدایی روده کوچک را دور خواهد زد و به جای آن مستقیما وارد قسمت میانی روده کوچک خواهد شد.

مزایا

از مهم ترین نکات مثبت این روش این می باشد که سبب کاهش وزن بیمار خواهد شد. در نتیجه به سرعت بیمار را از شر بیماری های مزمن ناشی از چاقی مثل فشار خون بالا، دیابت، بیخوابی و کمر درد رها می کند. این در حالی است که درروش های محدود کننده دیگر به زمان بسیار بیشتری نیاز داریم تا وزن بیمار کاهش پیدا کند. از آن جا که این روش بای پس مانند روش های دیگر بای پس معده یک روش محدود کننده در جذب می باشد کم شدن وزن بیمار در این عمل لاغری در شیراز تضمینی می باشد. پس از انجام این عمل بیمار معمولاً 50 تا 60 درصد از وزن بدن خود را در مدت کمتر از 2 سال کم خواهد کرد و تا مدت بیش تر از 15 سال هم وزن خود را در صورت رعایت نکات ثابت نگه خواهد داشت. بعضی از بیماران می توانند تا میزان 75 درصد از وزن خود را از دست بدهند.

عوارض احتمالی عمل بای پس معده

  • لازم به ذکر است احتمال عوارض ذکر شده راجع به این عمل های لاغری در زیر 1% می باشد
  • احتمال سوء تغذیه درصورت عدم رعایت رژیم غذایی درست
  • عدم جذب بعضی از ویتامین ها
  • احتمال دچار شدن به سندروم دامپینگ
  • احتمال بروز فتق و سنگ صفراوی

2- عمل لاغری در شیراز: بای پس معده انحراف بلیو پانکراتیت توسط duodenal switch

این جراحی لاغری یک نوع دیگر از عمل بای پس معده می باشد که یکی از روش های پیچیده و چند بخشی است.حدود 80% معده در این روش حذف خواهد شد. در این جراحی، لوله ای که غذا را در روده کوچک آزاد خواهد کرد در کنار بخش کوچکی از روده کوچک که در حالت عادی به معده وصل می باشد فقط باقی خواهد ماند. در این عمل قسمت عمده ای از دستگاه گوارش فرد را با اتصال قسمت تحتانی روده به روده اثنی عشری نزدیک به معده دور خواهند زد. این جراحی باعث می شود مقدار غذایی که میل می کنیدبه شدت محدود شود و در کنار آن جذب غذا نیز کاهش می یابد. در کنار تاثیر بسیار بالای این عمل خطرات نبستا بیشتری از عمل های دیگر لاغری از جمله سوء تغذیه و کمبود ویتامین ممکن است درصورت عدم رعایت رژیم غذایی مناسب پیش بیاید.  این جراحی معمولا برای افرادی با BMI بالای 50 انجام می شود.

مزایا

از مزایای این عمل در کنار مزایای اصلی عمل بای پس می توان به کاهش وزن بسیار زیادی که با انجام این جراحی اتفاق می افتد اشاره کرد.

عوارض

  • امکان خونریزی بیش از حد ( مشترک در تمامی جراحی های پزشکی )
  • عفونت ( مشترک در تمامی جراحی های پزشکی )
  • امکان مشکلات ریوی یا تنفسی ( مشترک در تمامی جراحی های پزشکی )
  • واکنش های غیر طبیعی به بیهوشی ( مشترک در تمامی جراحی های پزشکی )
  • استفراغ
  • سوء تغذیه
  • افت قند خون
  • فتق

کاهش وزن با عمل لاغری در شیراز

 

3- عمل لاغری لاپاراسکوپی باندینگ شکمی قابل تنظیم

در این جراحی لاغری و کاهش وزن، جراح یک نوع باند را که قابلیت باد کردن دارد را دور بالاترین بخش معده می گذارد. زمانی که این باند باد می شود معده فشرده خواهد شد. برای مثال واضح تر می توان به کمربندی که شلوار را جمع می کند اشاره کرد. این موضوع باعث می شود معده به دو قسمت تقسیم شود. یک قسمت به شکل پاکتی کوچک در می آید و توسط کانالی که توسط باند ایجاد می شود با دیگر بخش های معده در ارتباط خواهد بود. قسمت کوچک تر وظیفه دارد مقدار غذای دریافتی فرد چاق را کم کند. باندی که دور معده قرار می گیرد قابل تنظیم می باشد، بنابراین شما تعیین خواهید کرد محدودیت غذایی که مصرف می کنید تا چه میزان کاهش بیابد. به علت ساده بودن انجام این عمل، یکی از شایع ترین جراحی های کاهش وزن به حساب می آمد. با استفاده از این روش، ممکن است نسبت به دیگر روش های عمل لاغری در شیراز کاهش وزن کمتری را تجربه کنید و باید به صورت دوره ای باند را مجدد تنظیم کنید.

عوارض

  • بازگشت چاقی در صورت مصرف شیرینی فراوان
  • عفونت حلقه که در صورت بروز، بایستی حلقه از طریق لاپاروسکوپ خارج شود
  • لغزش و عدم کار کرد حلقه
  • تهوع و استفراغ
  • در صورت پرخوری مشکلات محل تنظیم باند در زیر پوست

4- عمل لاغری در شیراز گاسترکتومی یا اسلیو

از جدیدترین روش های جراحی لاغری می باشد. گاسترکتومی اسلیو یا به فارسی : آستینی، در واقع بخش اول فرآیند جراحی بای پس معده است به روش انحراف بلیو پانکراتیک توسط duodenal switch . با این حال قسمت گاسترکتومی اسلیو می تواند تمام نیاز شما را برای کاهش وزن ارضا کند. با انجام جراحی اسلیو معده ساختار معده به حالتی تیوپی تغییر خواهد کرد که مقدار کالری دریافتی بدن در این مورد محدود خواهد شد.

بیشتر بدانید : عمل بای پس معده در شیراز

اینکه کدام یک از این روش ها مناسب یک با اضافه وزن بیش از حد است بستگی به شرایط شخصی هر فرد دارد. جراح لاپاراسکوپی که بهتر است مدرک فلوشیپ داشته باشد، باید موارد بسیاری از جمله مشکلات سلامتی، عادات غذایی،  BMIو هر جراحی که در گذشته داشتید و خطرات هر کدام از این روش ها را برای شخص شما در نظر بگیرد.

مزایا

در جراحی اسلیو معده، به دلیل  اینکه جسم خارجی در بدن بیمار قرار داده نمی شود احتمال عفونت به حداقل می‌رسد. احساس درد کم بیمار، حفظ پیلور معده، حفظ مسیر روده در سیستم گوارشی بیمار و در کنار همه این ها عدم دخالت در ساختار و عملکرد سیستم گوارش طبیعی بدن، باعث کاهش مدت اقامت بیمار جراحی اسلیو معده در بیمارستان می‌شود و در شرایط عادی حداکثر 2 روز بستری خواهد شد.

عوارض

  1. اولین سالی که فرد عمل اسلیو معده را انجام دهد 77 درصد از اضافه وزن بدن کم خواهد شد، اما در طول 5 سال، درصورت عدم رعایت دستورات پزشک، وزن کاهش یافته باز می گردد.
  2. بعد از عمل، درصورت عدم تغییر سبک زندگی، فرد دچار اضافه وزن خواهد شد و دلیل اصلی آن بزرگ شدن معده می باشد، که به معنای پرخور است. اشتها برمی گردد و میل به خوردن بیشتر دارد.
  3. در طول عمل اسلیو معده، پزشک اکثر قسمت های معده را برمی دارند و از قسمت هایی که باقی می ماند یک لوله ایجاد می کند. این کاهش سایز معده باعث محدودیت در اشتها می شود که معایبی هم دارد، از جمله تغییر در هورمون های روده و بعضاً کاهش قند خون می شود.

عمل لاغری اسلیو در شیراز

5- جراحی لاغری پلیکاسیون معده

در این عمل که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود طول معده را به صورت دامن روی هم پلیسه می کنند تا گنجایش معده را تنگ کنند. در نتیجه معده فرد کوچک خواهد شد و فرد توانایی هضم غذای زیاد را نخواهد داشت. این عمل برای BMI 35 تا 40 مناسب است.

مزایا

با توجه به اینکه هیچ بخشی از معده بریده نمی شود در نتیجه امکان نشت داخل شکمی و خونریزی بسیار کم است و اگر مشکلی پیش بیاید با بازکردن پلیسه مشکل ایجاد شده برطرف می شود.

جراحی لاغری پلیسه معده روشی دائمی است که برای همیشه در بدن باقی می ماند.

عوارض

در تعداد محدودی از موارد پس از 5 سال و درصورت پرخوری زیاد، معده تقریبا دوباره بزرگ خواهد شد و پلیسه ها از همدیگر فاصله خواهند گرفت. نتیجه این اتفاق اضافه وزن دوباره خواهد بود.

6-  جراحی بای پس روده

در این روش بعد از اینکه بیمار اسلیو معده انجام می دهد، روده اثنی عشر و آخرین بخش روده کوچک را تقسیم می کنند و تقریبا 75% روده کوچک را می برند. بعد بخش بالایی روده کوچک که آنزیم های صفرا و پانکراس را جابجا می کنند به آخرین قسمت روده متصل می شوند. در این حالت هم مانند عمل های لاغری قبل شما غذای کمتری میل خواهید کرد چرا که حفره معده نمی تواند غذای بیشتری در خود نگه دارد. از آنجا که آنزیم های پانکراس و صفرا در انتهای روده کوچک با هم ترکیب می شوند، کالری کمتری جذب بدن می شود.

عوارض ( عوارض زیادی ندارد در کل )

  • کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن
  • رعایت رژیم غذایی سخت
  • به پیگیری نیاز دارد.

7-  عمل لیپوماتیک (پیکر تراشی )

یکی از روش های بسیار پیچیده برای تخلیه چربی های موضعی بدن می باشد. در این چربی ها بدون درد و خونریزی از بدن حذف می شوند. این عمل هدف کاهش سایز را در بیمار دنبال می کند نه کاهش وزن. و در کل از لیپوساکشن دقیق تر است.

عوارض

  • سوراخ شدن اعضای داخلی بدن
  • عفونت
  • آمبولی ریه
  • ورم ریوی
  • واکنش آلرژیک
  • سوختگی پوست
  • التهاب
  • کبودی پوست

8- عمل لیپوساکشن (لیپوپلاستی)

لیپوساکشن اما یک روش جراحی زیبایی است برخلاف روش های دیگر که در اکثر موارد جراحی درمانی به حساب می آیند و بیمه هزینه های آن ها را متقبل می شود. در این روش با از بین بردن چربی های اضافه سبب تغییر شکل مناطق خاصی از بدن خواهند شد. لیپوساکشن با استفاده از لوله ای کوچک به نام کانول از جنس استیل انجام می‌شود.

عوارض

  • کبودی
  •  آسیب رساندن به اعصاب، رگ‌های خونی، عضلات، ریه‌ها و …
  • عوارض قلبی و ریوی
  • تجمع مایع در زیر پوست
  • عفونت
  • نیاز به عمل جراحی مجدد ترمیمی
  • تورم مداوم
  • ناهمواری یا شلی پوست

عمل لاغری لیپوساکشن در شیراز

9- عمل ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم)

در این عمل چربی ها و پوست های اضافه از شکم بیمار حذف خواهد شد و عضلات قسمت شکم را ریز  و صاف می کند. این عمل برای کسانی که دچار شل شدگی پوست شده اند مناسب است.

عوارض

  • باقی ماندن اثر زخم
  • شل شدن پوست
  • بی حسی در پوست
  • نتایج ضعیف